Header Painting by Agapi Hatzi

Δευτέρα, Ιανουαρίου 11, 2010

Πουτάνας εγκώμιον


Κάτι θέλω να γράψω, κάτι θέλω να πω. Έχω πολύ μεγάλη ακαταστασία μέσα μου.
Χύμα πεταμένα συναισθήματα, απόπειρες σκέψης, μνήμες, φόβους, ενοχές.
Έχω την αίσθηση πως ό,τι πάντα πρέσβευα είναι μια τεράστια μπούρδα
και πως όλα όσα κρατούσα μέσα μου ψηλά είναι τα κρεμαστάρια της αλεπούς:
δεν μπόρεσα ποτέ να ζήσω στο έπακρο, διότι με κατέτρεχε η άρνηση του κορμιού μου.
Ναός, Ιερό της ψυχής, κλείδωνε απ’ έξω ακόμα κι εμένα την ίδια.
Γυναίκα ούσα βεβαίως, κάτι τέτοιο μου φαινόταν απολύτως φυσιολογικό…

Έτρεφα μία τεράστια απέχθεια προς τις πουτάνες
-κι όταν λέω πουτάνες δεν εννοώ σε καμία περίπτωση αυτές που το κάνουν πολύ ή με πολλούς.
Εννοώ εκείνες που χρησιμοποιούν τη θηλυκότητά τους προς όφελός τους.
Σήμερα πλέον, μπορώ να πω με βεβαιότητα πως αν κι ακόμα κομπλεξικά τις απεχθάνομαι,
παράλληλα τις θαυμάζω, ή καλύτερα: τις ζηλεύω.
Δεν ενδίδω στον ωφελιμισμό, δεν είναι εκεί η αιτία της μεταστροφής μου.
Είναι εκείνο το use it before you lose it.
Το να πηδιέσαι δεν σημαίνει τίποτα.
Το να πηδιέσαι και να το φχαριστιέσαι είναι σαφώς άλλης ποιότητας.
Το να πηδιέσαι όμως, να το χιλιοευχαριστιέσαι και να κερδίζεις κιόλας μέσα απ’ αυτό τη ζωή σου, ε!
Αυτό είναι προχωρημένη ευφυία!!

Έλεγα παλιά πως δεν υπάρχει τίποτα πιο σιχαμένο από το να πουλάς το κορμί σου.
Στη συνέχεια είδα πως έτσι κι αλλιώς πάντα κάτι πουλάς για να επιβιώσεις:
το πνεύμα σου, την δύναμή σου, την ταχύτητα, την ομορφιά, τα ταλέντα σου, τις γνώσεις, τις ιδέες…
Μπορεί κανείς να ιεραρχήσει ποια απ’ όλες αυτές τις συναλλαγές είναι προστυχότερη των υπολοίπων;
«Η πουτάνα δεν πουλάει απλά το σώμα της· πουλάει την ψυχή της», θα μπορούσε κάποιος να αντιτάξει.
Ας μην αναλωθούμε όμως καλύτερα στο ποιος πουλάει
-ή μάλλον δεν πουλάει την ψυχή του προκειμένου να αποκτήσει ό,τι διακαώς επιθυμεί-,
γιατί θα βγει μακράν θριαμβευτής ο Διάβολος.

Στην Αρχαία Ελλάδα οι εταίρες ήταν πρόσωπα σεβαστά,
οι μόνες γυναίκες που δικαιούνταν να παρακολουθούν τους ολυμπιακούς αγώνες και ανδρών σοφών διαλόγους.
Είχαν, αν θέλετε κερδίσει την ανεξαρτησία τους, μην παραχωρώντας τον εαυτό τους σε έναν άνδρα-αφέντη,
μα στο ανδρικό φύλο εν γένει ως παροχείς υπηρεσιών υψηλού επιπέδου.
Ήσαν με λίγα λόγια οι μοναδικές επαγγελματίες γυναίκες της εποχής κι αυτό πέραν όλων των άλλων
τους προσέφερε πρόσβαση στη γνώση και τη δυνατότητα της προσωπικής εξέλιξης.

Μία άλλη πλευρά της πλάνης μου ήταν πως οι πουτάνες ανοίγουν τα πόδια
και σιχτιρίζουν την ώρα και τη στιγμή που γεννήθηκαν.
Πως δε νοιώθουν καμία απολύτως ηδονή και πως τα χείλη τους τα χαρίζουν μονάχα στο νταβατζή τους.
Συν τω χρόνω συνειδητοποίησα πως αν αυτό πραγματικά ισχύει για κάποιες γυναίκες,
είναι οι κλασικές, πατροπαράδοτες, παντρεμένες γυναίκες:
«Ανοίγουν τα πόδια και σιχτιρίζουν την ώρα και τη στιγμή που γεννήθηκαν.
Δε νοιώθουν καμία απολύτως ηδονή και τα χείλη τους τα χαρίζουν μονάχα στο νταβατζή τους».

Οι πουτάνες τουλάχιστον, φαντάζομαι, μέσα από την εμπειρία θα έχουν μάθει να ικανοποιούν και τον εαυτό τους.
Αν και μάλλον το «είχαν» από πάντα, αλλιώς δεν θα επέλεγαν αυτήν τη σταδιοδρομία.
Είναι από τη φύση τους σεξουαλικά πλάσματα.
Και τι ωραιότερο από έναν άνθρωπο που έχει αποδεχθεί και έχει μάθει να διαχειρίζεται τη σεξουαλικότητα του;

Όχι, δεν μου αρέσει ακόμα το να πουλάς οτιδήποτε δικό σου,
όμως μου φαίνεται πως όλη αυτή η αποστροφή προς το συγκεκριμένο επάγγελμα
στηρίζεται στην ανηδονική ηθική πασών σχεδόν των θρησκειών
και στην ατέρμονη ζήλια και ανταγωνιστικότητα των γυναικών μεταξύ τους.
Οι κοινές γυναίκες μισούν τις «κοινές» γυναίκες, γιατί αρέσουν περισσότερο
και γιατί πληρώνονται κάνοντας τα ίδια και χωρίς μάλιστα να πλένουν τα πιάτα.

Έτσι κι αλλιώς πάρα πολλές γυναίκες είναι ερασιτέχνιδες πουτάνες
με την έννοια του «διαλέγω άντρα να με πληρώνει δια βίου».
Ε… οι άλλες διαλέγουν πολλούς και συχνά καταλήγουν με τον πλέον πλούσιο
και με το κεκτημένο δικαίωμα να παίρνουν όποιον θέλουν.
Αν προσέξετε γύρω σας, όλες οι σεβάσμιες φιλάνθρωπες κυρίες είναι πρώην πουτάνες.

Ειλικρινά, έχω την αίσθηση πως στην ζωή μου… την πάτησα!
Δεν θα γινόμουν ποτέ πουτάνα,
όμως μια επιτυχημένη "δημοσιογράφος" ας πούμε, θα μπορούσα να είχα γίνει...

Σάββατο, Ιανουαρίου 09, 2010

Shit just happens?

Πληρώνω το τίμημα των πράξεών μου, σημαίνει, κάνω ό,τι μου καυλώσει;
Γιατί ενίοτε πληρώνουν κι άλλοι…
Ή μήπως οι άλλοι είναι παράπλευρες απώλειες της πουτάνας της ζωής,
που μοιραζόμαστε όλοι;

Μήπως γι’ αυτό πολλά «καλά παιδιά» τραβάνε διαχωριστικές γραμμές και λένε:
«Εγώ θα μοιραστώ καμιά γιορτή κι αυτή μέχρι τις 12»;

Μήπως τα ανιαρά «καλά παιδιά» δεν ενοχλούν για να μην ενοχλούνται;

Μήπως να νιώσουμε κι οι ροκ κι οι παπαράτσι,
πως κάθε μας πράξη φεύγει από εμάς
κι αγγίζει ό,τι βρεθεί στο διάβα της;

Μήπως, λέω μήπως, να (συν)υπάρξουμε λιγάκι πιο συνειδητά;


Κυριακή, Ιανουαρίου 03, 2010

Σκύλοι vs Γάτες Νο 2

Είναι πρόβλημα. Είναι ένα σαφές πρόβλημα.
Δεν μου αρέσει να βλέπω μια γυναίκα να κυκλοφορεί σα σκατά.
Γιατί θεωρώ πως έχει χάσει την όρεξή της να ζει.
Όχι να αρέσει. Να ζει.

Από την άλλη, μου φαίνεται άκρως γελοία η προσπάθεια να προσπαθείς να αρέσεις σε κάθε μαλάκα.
Σε κάθε γύφτουλα. Σε κάθε ανέπαφο με το καλό γούστο.

Να σκηνοθετούμε, λέει, τον εαυτό μας… οκ… ας τον σκηνοθετούμε…
Αλλά να τον σκηνοθετούμε για να παίξει ο Σεφερλής,
να μαζευτεί η Σάρα, η Μάρα και το κακό συναπάντημα;;
Επιθεώρηση; Κοινό να υπάρχει κι ας είναι ό,τι να ‘ναι;
Προς θεού δηλαδή…











Οι γυναίκες λέει, τα θηλυκά, οι σεξουλιάρες, αγαπούν τις γάτες.
Πήρα κι εγώ γάτα.
Το αγαπώ το ζωντανό, όπως αγαπώ κάθε ζωντανό.
Αλλά, με συγχωρείτε, μάλλον δεν είμαι και πολύ γυναίκα, γιατί μου σπάει… τ’ αρχίδια!!

Δεν ξέρω αν έχουν την ίδια νοητική ικανότητα με τους σκύλους κι επιμελώς την κρύβουν,
αλλά ένας σκύλος αν μη τι άλλο δεν θα έκανε άλμα στο κενό,
με αποτέλεσμα να μας υποχρεώνει να κρατάμε κάθε παράθυρο κλειστό.
Αν και υποπτεύομαι πως έχουν πάντα στο πίσω μέρος του όποιου μυαλού τους
πως θα τις μαζέψεις…

Πλην τούτου, είναι σαφές πως δε ενδιαφέρονται για κανέναν άλλον
πέρα από την πάρτη τους· στην κοσμάρα τους.
Ό,τι θέλουν αυτές, όποτε θέλουν αυτές.
Σου κάθονται μόνον άμα γουστάρουν.
Πράγμα όχι γενικώς κακό, αλλά ως ενός σημείου…

Άσε που δε μπορείς να αφήσεις τίποτα πουθενά…
Μη χέσω για γάτες αλαφροπάτητες και μπαλαρίνες: κοντεύει να μου διαλύσει το σπίτι.
Ο σκύλος τουλάχιστον μένει στο πάτωμα… Άντε να σου ανέβει και στο κρεβάτι…

Κι επιπλέον και κυρίως δεν έχουν μπέσα.
Μπορούν με άνεση να σου κατεβάσουν τη μούρη επειδή δεν έγινε το δικό τους.

-------------------------------

Ναι… συνεχίζω να προτιμώ τους σκύλους… Μάλλον δεν είμαι αρκετά γυναίκα.
Δε γαμιέται… Θα υποστώ τη μοίρα του ερμαφρόδιτου, της γκεστάπο και τα συναφή.
Πάντως βορά στο βλέμμα και τις διαθέσεις του κάθε μαλάκα δεν θα γίνω
και μετά να το παίζω και καλά κουλ, γατούλα/γάτα/σε ξεσκίζω κι ανεξάρτητη.

Είμαστε ό,τι είμαστε. Και προτιμάμε ό,τι μας μοιάζει… Εγώ λοιπόν φέρνω πιότερο σε σκύλο…
Θέλω να με βγάζουν βόλτα -πολλή φασαρία κάνω γι’ αυτό!-,
είμαι και ατσούμπαλη, είμαι και φωνακλού, αλλά είμαι και αγαπησιάρα
κι αν ενδέχεται να σου κατεβάσω τη μούρη θα υπάρχει λόγος και θα σε προειδοποιήσω κιόλας.

Ναι… είμαι μια σκύλα…


Παρασκευή, Ιανουαρίου 01, 2010

Καλή μας χρονιά



Ας δούμε το 2010 με διάθεση καλή·
κι αυτή με τη σειρά της θα έλξει την τύχη την καλή.

Εξάλλου τα πράγματα παίρνουν χρώμα από τα μάτια μας...

Καλοτάξιδη λοιπόν να είναι η χρονιά αυτή
κι οι περιπέτειές της να μην γίνουν τραύμα και ουλή
μα θύμιση γλυκιά του μέλλοντος.


Δευτέρα, Δεκεμβρίου 28, 2009

Ό,τι μου κατέβει...

Με εγκατέλειψαν όλοι σήμερα… Καιρός να γράψω ποστ.

Γιορτές… Τα Χριστούγεννα είναι ΟΙ γιορτές.
Δεν είναι που γεννήθηκε ο καλός Χριστούλης·
είναι που άλλη μια χρονιά την τρώει η μαρμάγκα.
Μην σας πω η μαρμότα…
Όσο περνάει ο καιρός ζούμε όχι τη μέρα, μα τη χρονιά της μαρμότας.

------------------

Η ζωή είναι μόνοι μεταξύ μόνων.
Ή μονοί μεταξύ μονών; Περιττών;

Είναι βέβαια και οι πρώτοι.
Που δεν διαιρούνται με τίποτα άλλο εκτός από τον εαυτό τους και το ένα.
Αυτοί δεν μιμούνται.
Τι σκατά να μιμηθούν;
Είναι δυνατόν το 11 να μιμηθεί το 23;

Όμως… η μίμηση είναι κίνητρο.
Κάθε κίνητρο είναι θεμιτό, φτάνει να συνεχίζεις να υπάρχεις.
Και ει δυνατόν να εξελίσσεσαι.
Το απόλυτον είναι και τελματικόν.
Άμα βρίσκεις κόλπα χρήσιμα, απλά χρησιμοποία τα.

Κι άμα δεν σου ταιριάξουν -που δεν θα σου ταιριάξουν- πέτα τα στα σκουπίδια.
Εν τω μεταξύ κάτι θα έχεις κερδίσει.
Μία ακόμη σκέψη αν μη τι άλλο.
Μία ακόμα πράξη ακόμα καλύτερα.
Και όπως κυρίως προείπον: ένα κίνητρο. Έστω για λίγο.

------------------

Μπορούμε, λέει, να μεγαλώνουμε αξιοπρεπώς δίχως να παρακμάζουμε.
Αν η σήψη δεν είναι υποχρεωτική, τότε οφείλουμε στον εαυτό μας
-οι μη αυτοκαταστροφικοί, χαχα!-
να την αποφεύγουμε.
Αν πάλι είναι υποχρεωτική, τουλάχιστον ας μην την επιδεικνύουμε.

Γιατί τα λέω όλ’ αυτά;
Γιατί βαρέθηκα να ακούω πως το περιεχόμενο ουδεμία σχέση έχει με τη μορφή.
Ή ακόμα χειρότερα πως βρίσκεται σε πλήρη αντίφαση.
Οι πλούσιες πουτάνες δεν έχουν να αναδείξουν μέσα από την πλαστική ομορφιά τους
εσωτερικότητα -είναι αλήθεια.
Όμως ούτε οι ξεδοντιασμένοι διανοούμενοι… μες στη γενική φθορά ξεθωριάζουν όλα.
Μένει μόνο το γινάτι.

Αν δεις έναν ωραίο άνθρωπο, το ξέρεις, το βλέπεις, το νιώθεις:
είναι ωραίος μέσα-έξω.
Με τον τρόπο του ο καθένας.
Δεν είναι Μπάρμπι ούτε Τζων-Τζων.
Δεν βρωμάει όμως σήψη. Ανεξαρτήτου ηλικίας.
Δεν βρωμάει γενικώς.
Η όσφρηση ίσως θα έπρεπε να είναι το ύστατο κριτήριο…